درباره گوشی هواوی nova 5t چه می دانید؟

اگر شما هم به دنبال خرید تلفن همراه هستید، حتما نام برند شرکت هواوی را بارها شنیده اید. شرکت هواوی توانسته است با ارائه محصولاتی با کیفیت مطلوب رضایت مشتریان و کاربرانش را به دست آورد.

این شرکت با به روزرسانی مداوم محصولاتش، چه از نظر سخت افزاری و چه از نظر نرم افزاری توانسته است با برندهای قدیمی و مطرح در حوزه ی تلفن همراه به خوبی رقابت کند.

هر چه که در گذر زمان به جلو حرکت می کنیم شاهد خلاقیت و کیفیت بالای تولیدات شرکت هواوی هستیم.

در این مقاله می خواهیم به صورت متمرکز، به نقد و بررسی گوشی هواوی nova 5t که از سری محصولات جدید و جذاب خانواده ی شرکت بزرگ هواوی است، بپردازیم و جنبه های مختلف مثبت و منفی آن را چه از نظر نرم افزاری و چه از نظر سخت افزاری بررسی نماییم.

در صورتی که به دنبال خرید این تلفن همراه هستید و یا تمایل دارید در مورد مشخصات آن بیشتر بدانید، ادامه ی این مطلب را از دست ندهید.

مشخصات گوشی هواوی nova 5t

در صورتی که تمایل به خرید گوشی هواوی nova 5t  از محصولات شرکت هوآوی را دارید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها دنبال کنید. چرا که در این قسمت به شرح کامل مشخصات گوشی هواوی nova 5t پرداخته ایم.

سیستم عامل گوشی هواوی nova 5t  از نوع اندروید بوده و نسخه سیستم عامل این تلفن همراه هوشمند Pie 9.0 می باشد.

گوشی هواوی nova 5t دارای شبکه های ارتباطی گسترده ی 2G,3G,4G می باشد.

از دیگر ویژگی های مطلوب این تلفن همراه ظرفیت حافظه ی داخلی آن است که چیزی معادل 128 گیگابایت می باشد، علاوه بر حافظه ی داخلی، این تلفن دارای 8 گیگابایت حافظه ی RAM نیز هست.

از فناوری های گوشی هواوی nova 5t می توان به قابلیت IPS اشاره کرد. نوع LCD این محصول لمسی خازنی بوده و از 16 میلیون رنگ پشتیانی می کند. ابعاد این تلفن معادل 6.26 اینچ است و رزولوشن تصویر نمایشگر این تلفن همراه برابر 1080 در 2340 پیکسل بوده که این بدین معنی است که در هر اینچ چیزی حدود 412 پیکسل گنجانده می شود. با این وجود کیفیت و قدرت گرافیک آن فوق العاده است.

ابعاد گوشی هواوی nova 5t معادل 154.3×74×7.8 میلی متر بوده و وزن این محصول برابر 174 گرم است. با وجود این اندازه ها، ظرافت و وزن پایین این محصول جزو محاسن و مزایای آن می باشد. جنس بدنه ی این تلفن همراه از شیشه بوده و فریم آن نیز از جنس آلومینیوم است. این تلفن هم چنین قابلیت اتصال دو سیم کارت را دارد.

اندازه ی تراشه گوشی هواوی nova 5t معادل 7 نانومتر و هم چنین پردازنده مرکزی آن 8 هسته ای می باشد.

از دیگر مشخصات گوشی هواوی nova 5t می توان به قابلیت حسگر اثرانگشت آن اشاره داشت. حسگر اثر انگشت یک روش باز کردن قفل صفحه ی تلفن است که در تلفن های همراه جدیدتر در نظر گرفته شده است.

یکی از مشخصه های این گوشی همراه که مورد توجه کاربران آن قرار گرفته است وجود 5 دوربین بر روی این دستگاه موبایل می باشد. یک دوربین سلفی در جلوی موبایل و چهار دوربین در پشت این تلفن است. این چهار دوربین به ترتیب کیفیتی معادل 48 مگاپیکسل، 16 مگاپیکسل و دو دوربین دیگربا کیفیت 2 مگاپیکسل هستند. البته هر کدام از این دوربین ها ویژگی های خاص خود را دارند به عنوان مثال دو دوربینی که کیفیت آنها معادل دو پیکسل است یکی به ماکرو اختصاص دارد و دیگری دارای قابلیت تشخیص عمق تصاویر می باشد، دوربین 48 مگاپیکسلی دارای قابلیت فوکوس اتوماتیک بوده و دوربین دیگر دارای لنز خیلی عریض می باشد. هم چنین کیفیت دوربین جلوی گوشی هواوی nova 5t معادل 32 مگاپیکسل است. این مقادیر و مشخصات نشان دهنده ی یک دوربین عکاسی با کیفیت بسیار مطلوب می باشد که می توانید با آن لحظات خاطره انگیز را ثبت نمایید و تصاویری حرفه ای و جذاب عکاسی کنید.

 و اما دوربین فیلم برداری گوشی هواوی nova 5t از نوع ژیروسکوپی بوده و دارای لرزش گیر الکترونیکی می باشد. این تلفن هم چنین دارای قابلیت های پانوراما و فلش LED و همین طور HDR می باشد.

قدرت صدای این محصول از خانواده شرکت هواوی چیزی برابر 192 کیلوهرتز است و از دیگر ویژگی های آن می توان به مواردی مانند حذف نویز با میکروفن را اشاره کرد.

باتری گوشی هواوی nova 5t از نوع لیتیوم پلیمری و بدون قابلیت تعویض بوده و ظرفیت آن چیزی معادل 3750 میلی آمپر ساعت می باشد. این باتری دارای قابلیت شارژ سریع بوده به طوری که در زمان اندکی می توانید درصد بالای از این باتری را شارژ کنید و همین طور ظرفیت این باتری برای انجام کارهای روزمره و معمولی در طول یک روز کافی است و حتی گاهی بیشتر از یک روز دوام می آورد. بنابراین این تلفن همراه دارای یک باتری معمولی می باشد.

تجهیزات همراه با تلفن همراه

این تلفن همراه از شبکه ها و فناوری های LTE، GSM و همین طور HSPA پشتیبانی می کند و از دیگر قابلیت های آن می توان به حسگر شتاب سنج، حسگر مجاورت، قطب نما و ژیروسکوپ اشاره کرد.

گوشی هواوی nova 5t که در بازار در سه رنگ ارغوانی و مشکی و همین طور آبی موجود است، دارای قابلیت اتصال شبکه ی بی سیم (wi fi)، اتصال بلوتوث، درگاه اتصال کابل USB و همین طور GPS می باشد.

از دیگر ویژگی های مثبت این محصول می توان به طراحی زیبا و جوان پسند آن اشاره کرد. رنگ بندی جذاب، درخشندگی قاب تلفن و… باعث محبوبیت این محصول در بین کاربران شده است. وجود تنوع امکانات در این تلفن همراه، نسبت به قیمت این محصول از دیگر ویژگی های خوب گوشی هواوی nova 5t می باشد.